Kilka słów o myjniach

Dodane: 29-11-2016 11:54
Kilka słów o myjniach podzespoły myjnia bezdotykowa

Dlaczego warto dbać o swój pojazd?

Każdy pojazd wymaga odpowiedniej pielęgnacji. W przypadku motocykli jest to szczególnie ważne, zwłaszcza dlatego, że nieraz fani motoryzacji inwestują w swoje pojazdy naprawdę olbrzymie sumy. Nieodpowiednio pielęgnowany motocykl bardzo szybko niszczeje, koroduje i tak dalej, a wtedy inwestycja taka jest nieopłacalna. Gdy natomiast odpowiednio dbamy o swój sprzęt możemy być pewni, że z każdym kolejnym rokiem nabierze on tylko swojej wartości. Aby zachować swój pojazd w wyśmienitym stanie potrzebne jest naprawdę wiele zabiegów pielęgnacyjnych takich, jak pastowanie czy pokrywanie niektórych, wymagających tego elementów odpowiednimi substancjami smarnymi. Oczywiście, trzeba również z głową podchodzić do mycia takiego sprzętu.


Auta dla początkujących kierowców

Sporą popularnością wśród osób planujących zakup auta cieszą się samochody, z których korzystano podczas kursu prawa jazdy. Nie jest to nic dziwnego, ponieważ każdy kierowca chce poczuć się pewnie za kierownicą, a taki samochód w pełni mu to umożliwia. Wiele godzin spędzonych za kółkiem w samochodzie, z którego kursant korzystał pod opieką instruktora to dobry początek dla osób, które są zmuszone od razu samodzielnie korzystać z samochodu. Większość jednak, przynajmniej na początku wybiera auta należące do rodziny czy znajomych i w ten sposób trenuje swoje umiejętności. W końcu, gdy przychodzi moment na zakup auta, może już zdecydować się na coś odpowiedniego do swoich umiejętności.


Pneumatyczne hamulce

Pneumatyczny układ hamulcowy

W przyczepach ciężkich, w pojazdach ciężarowych, a także pociągach stosuje się układy hamulcowe pneumatyczne. Układ hamulcowy pneumatyczny utrzymuje wysokie ciśnienie w układzie. Hamulec pneumatyczny hamuje gdy ciśnienie spada. Spadek ciśnienia następuje gdy kierowca uruchamia hamulec, który uruchamia zawór pneumatyczny zmniejszający ciśnienie w układzie co powoduje uruchomienie hamulców kół. Do podtrzymania ciśnienia w układzie hamulcowym służy sprężarka (najczęściej napędzana silnikiem pojazdu). Zaletą układu pneumatycznego jest to, że po zatrzymaniu silnika kierowca może jeszcze zatrzymać pojazd oraz przy zerwaniu przewodów pneumatycznych hamulec natychmiast zacznie działać i zatrzyma pojazd.

Źródło: http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu#Pneumatyczny_uk.C5.82ad_hamulcowy